Αν προσθέσουμε αυτό το περιστατικό στη λίστα παρόμοιων, όπως το χτύπημα που δέχτηκε στις 08/11 το πλοίο «KMAX RULER», της CYPRUS SEA LINES, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του Πλοιάρχου, τον τραυματισμό τριών μελών του πληρώματος και ενός Λιμενικού, τότε τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά.
Σύμφωνα με τη Lloyds List, τμήματα της Αζοφικής Θάλασσας και της βόρειας Μαύρης Θάλασσας, συμπεριλαμβανομένων όλων των ουκρανικών λιμανιών, έχουν χαρακτηριστεί ως «πολεμικές περιοχές επιχειρήσεων» από την Κοινή Διαπραγματευτική Ομάδα των εργοδοτών και τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές, με πλήρη αναγνώριση του υψηλού κινδύνου και της έκθεσης σε απειλές για την ασφάλεια και τη ζωή των πληρωμάτων γι’ αυτό και όσοι εργάζονται σε τέτοιες περιοχές δικαιούνται επιπλέον παροχές και προστασία.
Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά, το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν εξέδωσε καμία επίσημη ανακοίνωση αντιμετωπίζοντας τους ναυτικούς μας σαν να είναι «αόρατοι». Όμως η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός. Το Υπουργείο οφείλει να ενημερώσει τώρα με ποιους εργασιακούς όρους βρίσκονται εκεί οι ναυτικοί μας; Τα μέτρα προστασίας λαμβάνονται για του Έλληνες ναυτικούς που ταξιδεύουν σε ζώνες υψηλού κινδύνου όπως οι εμπόλεμες;
Είναι σαφές πως η κερδοφορία των εταιρειών δεν μπορεί να μπαίνει πάνω από την ασφάλεια και τη ζωή των ναυτεργατών, ούτε γίνεται τα πληρώματα να κινδυνεύουν εξαιτίας της αυξανόμενης έντασης και του ανταγωνισμού για τον έλεγχο σημαντικών γεωστρατηγικά περιοχών και των πλουτοπαραγωγικών πηγών και αγωγών.
Είναι σαφές πως οφείλουμε όλοι να υπερασπιστούμε και να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων της ναυτιλίας και να θέσουμε τη ζωή τους πάνω από οποιαδήποτε ολιγαρχικά συμφέροντα.
No comments:
Post a Comment